Koenigsegg разработва кола зрелище СНИМКИ

  • 27.04.2020 8:30 /
  • 1530 /
  • 0
Koenigsegg разработва кола зрелище СНИМКИ

Миналият месец шведската компания Koenigsegg, която произвежда супер автомобили, представи два необичайни хиперавтомобила: четириместният Gemera "Mega GT" и най-бързата Jesko Absolut.

Според слуховете, Koenigsegg разработва още един модел. Вече е представено дизайнерско изследване, създадено от художника Иса Мустонен за подразделението RAW Design House в Koenigsegg .

Проектът е бил одобрен от самия Кристиан фон Кьонигсег. 

Разработката на идеята 

Концептуалният дизайн е бил създаден под ръководството на Кьонигсег и ръководителя на отдела за дизайн на компанията Саша Селипанов. Този концептуален автомобил, представен на интернет страницата на компанията в Инстаграм на подразделението, представлява "спиращо дъха видение на това, как може да изглежда лека хиперкола от най-висока класа в бъдещето". 

Колата е създадена под дъщерната марка RAW by Koenigsegg, а при създаването ѝ са били използвани най-модерните съществуващи технологии. 

Както и при McLaren F1 и McLaren Speedtai, концепцията за хиперколата включва триместен формат. 

Седалките са разположени в каросерия от въглеродни влакна. Зад тя е разположен двигателят. 

Развитието на концепцията 

Обтекаемият корпус и яркият съчленен заден дифузор, вдъхновени от камерата за форсаж на двигателите на изтребителите, помагат за аеродинамиката на автомобила. 

Фирмени елементи на дизайна 

Koenigsegg включва заоблено предно стъкло и врати ножици, но футуристичните преден и заден панел не приличат на нищо друго на Земята, или на нещо, което до сега е правил Koenigsegg. 

След като концепцията влезе в серийно производство, хиперколата ще бъде достъпна както в реалния, така и във виртуалния свят, което ще позволява да се подлага на тестове нейната производителност и тя да бъде настроена за реалния живот или за наличните дигитални състезателни симулатори. 

Особености на модела

Сам Мустонен е родом от Финландия и в момента учи за бакалавър по транспортно проектиране в сферата на промишления дизайн и дизайна на изделия в Института за дизайн в Лахти. 

Преди да работи с Koenigsegg и RAW, той е приключил шестмесечен стаж в Genesis в Германия през 2018 година и шестмесечен стаж в Renault.

Неговата концепция представлява суперкола, която преосмисля лекия Koenigsegg Agera One със съотношение на мощността към теглото едно към едно.

Тоест, автомобилът има мощност от 1341 конски сили, което съответства на теглото му от 1360 килограма. На теория автомобилът би могъл да има 700 конски сили и да тежи само 700 килограма. 

Автомобилът е снабден с триместен карбонов монокок в стил F1, който се намира пред трицилиндровия двигател Freevalve Tiny Friendly Giant от Koenigsegg, дебютирал в Koenigsegg Gemera, развиващ 600 конски сили.

Мустонен отбелязва, че причината за стесняването на предната конструкция е, за да се отклонят фронталните удари встрани. 

В конфигурацията с трите седалки, шофьорът седи толкова напред, че краката му частично се озовават в носа на автомобила. Според идеята на Мустонен, цялата задна рама и двигателя ще бъдат открити: "Двигателят Freevalve е уникално инженерно решение, затова аз бих искал в центъра на вниманието да бъде "душата" на автомобила.

Това също е много полезно за охлаждането, и с помощта на правилното насочване на въздуха вие ще можете да му попречите да наруши задната аеродинамика". 

Две от изпъкващите особености на проекта са вратите, които се отварят в противоположната посока, както обикновено се отварят вратите на Koenigsegg, и активният заден дифузор. 

Той е вдъхновен от камерата за форсаж на двигателите на изтребителте и се движи нагоре и надолу. Не е ясно обаче, дали този проект някога ще се въплати в реалност. Дизайнът, технологиите и функциите на Koenigsegg изглеждат на пръв поглед осъществими.
 

КОМЕНТИРАЙ