Правила за загряване на съвременните автомобилни двигатели

  • 07.03.2020 9:20 /
  • 19138 /
  • 5
Правила за загряване на съвременните автомобилни двигатели

Колкото по-модерен и сложен е моторът, толкова повече време отнема да се затопли. Също така, времето за загряване зависи от силата на вятъра и температурата на въздуха наоколо, натоварването на двигателя и скоростта на коляновия вал, алгоритъма на нагревателя и други фактори.

Експертите посочиха правилата за загряване на съвременните двигатели. Важна роля в степента на отопление играят конструктивните характеристики на устройството.

Нужно ли е да покриваме двигателя на колата през зимата

Например, експерти установяват, че:
• двигателят с турбокомпресор трябва да се загрява по-дълго от атмосферния;
• дизелов двигател - по-дълго от бензиновия;
• редовият двигател - по-дълго от V-образния.

3 начина да спасите корпуса на автомобила, който е започнал да ръждясва

Но това не е всичко.

Според елементарните закони на физиката материалът за производство на цилиндърния блок също влияе на нагряването. За сравнение, блок от чугун с топлопроводимост 42 W / m2 и специфична топлина от 540 J / (kg * K) пренася по-малко топлина отвън и изисква по-малко енергия за загряване от алуминий с топлопроводимост 236 W / m2 и специфична топлина от 930 J / ( kg * K).

В съвременните двигатели чисто алуминиевите цилиндрови блокове са все по-рядко срещани. Много по-често се използват алуминиеви блокове с чугунени ръкави с тънки стени - Hyundai-KIA, Volkswagen и Renault-Nissan се отнасят до тази технология в почти всички свои двигатели днес (изключение е двигателят на Renault K4M с чугунен блок).

Ако говорим само за техническите характеристики, тогава блоковете от чугунен цилиндър са по-изгодни от гледна точка на скоростта на загряване на двигателя, плюс това те по-добре потискат шума и вибрациите и по-лесно се разнасят по време на ремонта.

Леенето на чугун обаче е много по-екологичен процес от леенето на алуминий. Именно поради тази причина огромното мнозинство от производители на автомобили се отказаха от блокове от чугунен цилиндър в полза на алуминия.

КОМЕНТИРАЙ

Коментари

  • Еколог
    07.03.2020 21:24
    "Леенето на чугун обаче е много по-екологичен процес от леенето на алуминий. Именно поради тази причина огромното мнозинство от производители на автомобили се отказаха от блокове от чугунен цилиндър в полза на алуминия." Някой проверява ли какво се пише. Тези производители са за убиване бе хора.
  • Читател
    07.03.2020 23:53
    Така и не се разбра как трябва да се загрее двигателят.
  • бай Ставри
    09.03.2020 8:55
    Много нескопосан превод!Много!Ръкавите на български език са "Ризи".Е-ееех,колко мъка има по този Свят,Боже!
  • mon
    09.03.2020 10:01
    Поредната тъпа клик-статия !!!
  • ИБН ЕБН АЛ КАМИЛ
    09.03.2020 17:38
    И как се загрява???? Някой разбра ли? Или на този малоумник му е загряла кифлата