BMW: Вярваме в дизела, но ДВГ умират до 2030 година!

  • 01.07.2019 11:00 /
  • 1141 /
  • 0
BMW: Вярваме в дизела, но ДВГ умират до 2030 година!

В светлината на масовия световен преход на автомобилните строители към електрическите автомобили и постоянното завишаване на екологичните норми в редица страни, където властите вярват в теорията за глобалното затопляне, все по-често се задава въпроса за това, колко дълго ще живеят бензиновите и дизеловите двигатели, а представителите на концерните редовно дават своите прогнози. В края на миналата година Михаел Йост, шефът на отдела за стратегическо развитие на Фолксваген, заяви, е финалното поколение ДВГ от VW ще види бял свят през 2026 година, но необходимостта от тях в някои региони на света ще се наблюдава и след 2050 година. 

Клаус Фрьолих от БВМ по този въпрос се оказа по-малък оптимист: в интервю за изданието Automotive News в рамките на изложението в Мюнхен за нови технологии #NextGen заяви, че дизеловият двигател има още 20 години живот, а бензиновият - 30. Впрочем, главният инженер уточни, че в страните със слаба инфраструктура за зареждане двигателите с вътрешно горене може да имат още 10-15 години допълнителен живот. 

Фрьолих призна, че темата за електрифицирането на автомобилния транспорт е доста прегрята, че батериите за електромобилите продължават да са доста скъпи, и в бъдеще ситуацията едва ли ще се промени, защото суровините за тях само ще поскъпват с увеличаването на търсенето.  

Но въпреки тези обективни трудности, BMW ще намаляват гамата на своите ДВГ. Пръв под ножа ще бъде най-младият 3-цилиндров 1.5-литров дизел - неговото адаптиране към съвременните екологични норми излиза твърде скъпо. Флагманскят дизел с 400 конски сили и обем от 3 литра и четири турбини също няма да има наследник - да инвестира в тази сложна конструкция компанията вече не иска. Но в строя през идните години ще останат междинните дизели с четири и шест цилиндъра, които ще имат максимум по три турбокомпресора.  

От бензиновата гама в най-скоро време ще изчезне двигателят V12, който се монтира и на автомобилите с марката Rolls-Royce, защото малкия му тираж от около 5000 в година не може да изплати разходите за модернизация. Двигателите V8, въпреки своята не много надеждна репутация и факта, че шестака в комбинация с хибридно задвижване дава по-голяма мощност, ще останат в производство.  

В рамките на мероприятието #NextGen баварската фирма представи концептуалната хибридна спортна кола Vision M Next, която обаче едва ли ще влезе в серийно производство. 

Затова пък също е известно, че BMW до 2023 година ще представи 25 нови електрифицирани модела, като голяма част от тях ще са чисти електромобили. Електрическият Mini ще направи дебюта си още тази година. През идната ще бъде представен електрическия кросоувър BMW iX3 (той ще се сглобява само в Китай), а през 2021 година бял свят ще види електрическият седан BMW i4 и кросоувърът BMW iNext.

Искате да научавате най-интересното и най-новото от света на автомобилите? Харесва ви да четете съвети за вашата кола или да се наслаждавате на ретро кадри от автомобилната история? Тогава ни харесайте във Фейсбук! 

КОМЕНТИРАЙ